wykorzystywana
aparatura

Wykorzystywana aparatura

Nasze metody leczenia opierają się na dwóch filarach. Jednym z nich jest wiedza naszych fizjoterapeutów, którzy mają doświadczenie w leczeniu kontuzji sportowych, jak również sami są lub byli aktywnymi sportowcami. Ważne jest dla nas, by dobrany kierunek leczenia był dla pacjenta jak najbardziej komfortowy, dlatego rehabilitację poprzedza gruntowne badanie i wywiad z pacjentem.

Drugim filarem jest najnowocześniejszy sprzęt medyczny, między innymi urządzenia Indiba i Game Ready.

To opatentowana i potwierdzona licznymi badaniami naukowymi technologia regeneracji tkanek. Łączy w sobie zalety nowoczesnej fizykoterapii i skuteczność współczesnej terapii manualnej. Funkcjonowanie urządzenia oparte jest o innowacyjny System Proionic®, który działa na wybrane grupy białek i poprawia ich metabolizm poprzez stymulację jądra komórkowego. Dzięki temu komórka wydala toksyny i produkty przemiany materii znacznie szybciej. Dodatkowo pobiera przy tym bardzo dużą ilość tlenu. W wyniku przyspieszenia procesów na poziomie komórkowym, przyspieszone są procesy gojenia i regeneracji całych tkanek objętych terapią. Do tego wydatnie zmniejsza stany zapalne i redukuje ból. W przeciwieństwie do wielu innych urządzeń na rynku, Indiba oddziałuje zarówno na tkanki miękkie, jak i tkanki chrzęstne oraz kostne. Dlatego można je wykorzystać w leczeniu wszystkich jednostek chorobowych i dysfunkcji narządów ruchu, takich jak np.:

• bóle pleców
  • zwichnięcia, skręcenia, nadwyrężenia
  • obrzęki i stłuczenia
  • pęknięcia i złamania kostne
  • zrosty pooperacyjne i blizny, tendinopatia
  • naderwania mięśni
  • artretyzm
  • zapalenie kaletki
  • zapalenie torebki stawowej
  • dysfunkcja powięzi
  • zapalenie kości i stawów
  • choroby zwyrodnieniowe kości i stawów
  • stany pooperacyjne
  • wzmożone napięcie mięśniowe

Terapia Indiba koncentruje się na wykorzystaniu naturalnych zdolności organizmu do regeneracji. Pobudza tkanki do procesów naprawczych w bezpieczny sposób. W rehabilitacji sportowej skutkuje to między innymi zmniejszeniem podatności na kontuzje, które są wynikiem nadmiernej eksploatacji i zmęczenia organizmu. Ponadto Indiba łączy terapię z ruchami funkcjonalnymi, charakterystycznymi dla danego sportu, co wpływa na zwiększenie efektywności przeciążonych struktur i poprawę wyników sportowych..

Urządzenie zawiera opatentowany system RICE, czyli: odpoczynek, lód, ciśnienie, przywrócenie. Terapia polega na przerywanych uciskach pneumatycznych z jednoczesnym chłodzeniem wybranych partii ciała. System stworzony został w oparciu o badania naukowe nad kontrolowaniem ciśnienia i temperatury w elastycznym materiale oraz doświadczenie lekarzy sportowych. Chłodzenie ma za zadanie spowolnić tempo metabolizmu, co zmniejsza zapotrzebowanie komórek na tlen i redukuje ryzyko ich obumarcia, czyli ogranicza wtórne uszkodzenia tkanek. Dodatkowo zmniejsza odczuwany ból. Kompresja z kolei naśladuje naturalną pompę mięśniową, co ogranicza obrzęki. Stymuluje także naczynia krwionośne do naprzemiennego rozszerzania się i kurczenia, dzięki czemu szybciej zostaje dostarczona krew z tlenem i substancjami odżywczymi, niezbędnymi do regeneracji.
Urządzenie Game Ready zapewnia szybszy, głębszy i dłużej utrzymujący się efekt, w porównaniu do innych metod schładzania. Dlatego idealnie sprawdzi się u osób po zabiegach operacyjnych, po ostrych urazach oraz u sportowców w okresach regeneracji między treningami. Znacząco przyspieszy okres regeneracji komórek układu mięśniowego i szkieletowego oraz skróci czas fizjoterapii i odnowy biologicznej.

Aparat do terapii falą uderzeniową Impactis M + to nowoczesny aparat do zwalczania przewlekłego bólu. Dzięki zabiegowi falą uderzeniową można niezwykle skutecznie leczyć patologiczne zmiany ścięgien, wiązadeł, torebek stawowych oraz mięśni i kości. Aparat Pozwala leczyć dolegliwości, które tradycyjnie wymagają interwencji chirurgicznej. Rehabilitacja, medycyna sportowa, ortopedia oraz medycyna estetyczna to główne obszary zastosowań tego urządzenia. Terapia falą uderzeniową aparatem Impactis M + zapewnia:

• wysoką, potwierdzoną klinicznie skuteczność
  • nieinwazyjność
  • szybką poprawę stanu klinicznego – wystarczą 3-4 zabiegi z 1 tygodniową przerwą
  • brak efektów ubocznych
  • brak konieczności podawania znieczulenia i stosowania środków farmakologicznych
  • połączenie leczenia objawowego z przyczynowym
  • długotrwały rezultat leczniczy

PhysioGo 701I to wielofunkcyjny aparat do:

• ELEKTROTERAPII
  • ELEKTRODIAGNOSTYKI
  • TERAPII ULTRADŹWIĘKOWEJ
  • LASEROTERAPII
  • MAGNETOTERAPII

Recovery Pump to przenośne urządzenie do sekwencyjnej przerywanej pneumatycznej kompresji i bardzo skuteczny sposób na przyspieszenie regeneracji. Specjalnie zaprojektowane 8-mio komorowe, sekwencyjnie pompowany mankiet do regeneracji sportowej i drenażu limfatycznego. Wysokiej klasy mankiet uciskowy zaprojektowany tak, aby każda komora zachodziła na siebie tzw. system overlapping. Dzięki tej funkcji siła nacisku poszczególnych komór mankietu powoduje ukierunkowany przepływ krwi i limfy w kierunku dużych ujść żylnych lub limfatycznych.
Recovery Pants dostosowane są do budowy anatomicznej,  obejmuje podeszwy stopy, dolnych kończyn, pośladków, zginaczy biodrowych, pachwiny, dolnej części pleców i brzucha.

Elektrostymulator Compex SP 8.0 to najwyższej klasy produkt dedykowany dla sportowców trenujących regularnie i biorących udział w zawodach. Do dyspozycji 40 programów, a sam stymulator wyposażony jest w technologię bezprzewodową. Elektrostymulator Compex SP 8.0 przyśpiesza regenerację, zwiększa wydolność, siłę, wytrzymałość, pomaga także uniknąć kontuzji i łagodzi ból. Skuteczność potwierdzona badaniami klinicznymi. Compex SP 8.0 wyposażono w unikalną technologię MI (Inteligencja Mięśniowa), która dostosowuje się do każdego rodzaju mięśni zapewniając przy tym najbardziej efektywną elektrostymulację i oferując większy komfort i wydajność. Urządzenie wyposażone jest w 13 programów treningowych, 10 programów łagodzenia bólu, 5 programów regeneracja/masaż, 2 programy rehabilitacji.

Mapa